Как да си спестите напълняване за Коледа! Част 1

Posted on 13 December 2010 by Vanio Kamenov


Да, Коледа може да се окаже голям проблем за формата ви.

Освен ако не прочетете тази статия, разбира се, и двете и части :о)

Това може да е голям проблем. От една страна точно сега вие сте спрели цигарите. От друга страна, имате чувството, че сте перманентно гладни. От трета страна – накъдето и да се обърнеш по Коледа, са разположени трапези с вкусни  мезета, банички, сърмички …

Как да се справите с двойния проблем – спиране на цигарите по Коледа?

Пред вас е новата статия от коледния цикъл “Горещи Коледни съвети!!!

Преди да ви обясня как да е не напълнеете по празниците, особено в момента, когато сте се посветили на спирането на цигарите, ще ви разкажа една история.

Просто искам да ви онагледя как едно и също нещо може да изглежда коренно различно, в зависимост от това, което си си поставил за цел.

А става въпрос за килограмите:

Преди години, около десет на брой, аз бях здраво вманиачен по фитнеса. Тренирах редовно, здраво, и спазвах строг хранителен режим. Под строг, имам предвид, че като беден студент, работещ на две места за мизерни пари, едвам имах пари за качествена храна, но в малки количества.

И така в продължение на около година бях постигнал едно доста добро ниво – тежах около 80 килограма с чисти и прегледни мускули, а тялото ми беше сухо като сахарска трънка. От една страна изпитвах гордост от начина, по който изглеждам, но от друга страна се бях лишавал прекалено дълго от всичките си любими храни, което ме правеше мрачен и унил в повечето време.  Тоест, спортувайки и постигайки успехи в спорта аз не бях станал по-шастлив.

И така, края на лятото тогава, съвпадна със започването на една нова работа за мен и получаването на първата, от доста време, смислена заплата … Тогава си казах, че е време да приключа с лишенията. Взех двама приятеля да почерпя, отидохме в една пицария, където доволно изядох една голяма пица Калцоне и изпих две бири.

Почувствах се дебел, мазен и щастлив!

Никога няма да забравя този момент. Тогава разбрах най-важното нещо, което изобщо знам за храната.  А то е:

Умишленото лишаване от храната, която обичаме, за определен период, води до развиване на психологическа зависимост към тази храна за следващ период!

Това е основната причина, поради която повечето диети за отслабване имат познатия ви йо-йо ефект – първо отслабвате, а после си ги връщате с горница. Но за това можем да поговорим в друга статия.

Моята история идва да покаже, че много често отношението ни към храната е като към наш враг. Все едно тя ни е виновна за нещо.

Но дали е така? Дали ако избягваме този наш „враг”, или направо водим война с него, имаме някакви шансове за успех в дългосрочен план?

Личното ми мнение е че, нямаме.

Какво е храната?

Храната е нашето гориво, това, което ни помага да бъдем здрави и в кондиция. Храната е основния източник на химични съединения, които можем да впрегнем в полезна работа в живота си. Храната често е източник и на наслаждение и удоволствие, от което не бива да се лишаваме, ако искаме да сме в отлична кондиция на тялото и духа!

Е, тогава какво е нещото, което прави разликата между нормалното правилно хранене и тривиалното тъпчене с калории?

Много просто, обяснявам.

Както вече знаете, аз имам един стил на работа, който съм изработил в практиката си:

  • Първо, ще ви кажа какво трябва да се направи за да се разреши адресирания проблем.
  • Второ, ще ви дам конкретните съвети и инструкции, за да направите това което се иска за да се разреши проблема.
  • Трето, ще отговоря на всичките ви въпроси, в рамките на моята компетенция и опит.

Най-важното, което определя нашето отношение към храната е „МЯРКАТА”.

Не „марката”, а мЯрката. :о)

Тази малка думичка, „мярка”, е златното ключе от палатката.

Когато човек спира да пуши, се получава едно забележимо отпускане на цялото тяло. Напрежението на никотина си отива. Тялото вече не получава дози от възбуждащия никотин, съответно просто минава на малко по-ниски обороти. И като казвам това, това не означава, че ви обхваща слабост и анемия! Това означава, че тялото се успокоява, очиства се от отровата на никотина и минава в нормален ритъм на живот.

Това включва забавяне на пулса в покой и в следствие на това – лека промяна на метаболизма. Промяната е толкова малка, че ако спортувате, дори само два пъти седмично, няма и да забележите разликата.

Къде е проблема?

Проблемът откриваме в това, че много често хората се опитват за заместят пушенето с хранене – защото не могат да различат дребното проявление на никотинов глад от нормалния физически глад.

Ще го напиша сигурно за 256ти път:

Никотинов или физически глад?

Едни от слабите симптоми на никотинов глад представляват леко усещане за празнота в областта на диафрагмата. Много често хората бъркат това усещане с физически глад, или ако не го бъркат, се опитват да го премахнат чрез хранене. Но никотиновия глад не можа да се задоволи с хранене. Той просто отминава след няколко минути. Колкото и храна да погълнете, няма да премахнете това усещане.

За това пък ще сте се натъпкали без мярка!

Хайде да преговорим основните правила за хранене, които ви дадох в ултрашоковия мейл курс: „Останете във форма, докато спирате цигарите!”:

  1. Никога не гладувайте!
  2. Яжте, каквото ви е вкусно!
  3. Радвайте се на всяка хапка! Поотделно.
  4. Спрете да се храните, когато почувстват, че сте сити!
  5. Движете се! Повече.

Пояснявам: Ако искате да се запознаете в детайли с принципите на работа на горните инструкции, просто се регистрирайте във формата в дясно на страницата, и ще получите въпросната статия като бонус лекция!

Всеки, който се интересува как точно работят тези инструкции, но не иска да  чака 5 дни, може да се свърже с мен, когато намери за добре. На драго сърце ще му разкажа много по-подробно.

Е, да се върнем на мярката.

Горните инструкции ще ви помогнат да намерите вашата комфортна мярка, така че да не напълнеете, и освен това те не се отнасят само за напълняване след спиране на цигарите, а за целия ви живот.

Изводът от всичко написано до тук:

  • Хапвайте си когато и каквото ви се прияде, но намерете вашата комфортна мярка, за да го правите без да се тъпчете. Изпълнявайте 5-те инструкции.
  • Не яжте за да задоволите никотинов глад, той не се задоволява с храна и ще си отмине по естествен път. Научете се да разпознавате физическия, от , как да го нарека – химическия, никотинов глад.

Лесно е, ако внимавате със себе си, става много лесно.

Е, какво да очаквате във втора част от тази статия?

Спирам да ви поучавам, като някой ментор – ще ви предоставя конкретните инструкции и съвети за постигане лесно на описаните от мен съвети в горните 5 точки.

Тоест, до тук бяхме с теорията, следва практиката.

Пожелавам УСПЕХ на всички!

2 Comments For This Post

  1. Калина Малина Says:

    Мдаааа, лесно е да се каже “Спрете да се храните, когато почувстват, че сте сити!”, а по Коледа изкушенията са толкова много… че понякога се тъпчеш само, зашото ти е вкусно :-)

  2. vanio.kamenov Says:

    Да, да спреш да се храниш при първи сигнал за ситост – това определено изисква тренировка на духа и тялото.
    Но, все пак, ако човек го има като “едно на ум”, е възможно силно да редуцира излишната храна.
    Успех на всички!

1 Trackbacks For This Post

  1. Спиране на цигарите: Чудеса стават и след Коледа! Says:

    [...] Как да не напълнеете от коледни трапези; [...]